Weer terug van Kabalebo naar Paramaribo - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Ruud en Betty Bakker - WaarBenJij.nu Weer terug van Kabalebo naar Paramaribo - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Ruud en Betty Bakker - WaarBenJij.nu

Weer terug van Kabalebo naar Paramaribo

Door: Betty

Blijf op de hoogte en volg Ruud en Betty

27 Maart 2016 | Suriname, Paramaribo

Vanmorgen hebben we vrij gepland en besluiten we naar de cabana's te lopen langs de air-strip en het bos. Ik hoop nog wat foto's te kunnen maken van een Hummingbird die daar in én struik voor komen.
Onderweg krijg ik eindelijk per ongeluk een Papillon vlinder op de foto terwijl ik Ruud op de foto zet. Aangekomen bij de cabana's treffen we onze Duitse reisgenoten. Norbert en ik strijden om het hardst wie het mooiste plaatje kan schieten. Overigen zijn hier wel veel muggen en moeten we oppassen niet lek gestoken te worden.
En dan verschijnt er opeens een tapir uit de bossen en steekt voor ons neus op zijn gemak de rivier over. Aan de overkant snelt hij het bos in. We zijn toch wel geluksvogels om ook dit dier in het wild te mogen zien.
Teruggelopen pakken we de rugzakken in en maken ons klaar voor een kleine lunch. Na de lunch landt het vliegtuig met 7 nieuwe gasten en kunnen wij in een iets groter model dan op de heenweg terug naar Zorg en Hoop. Natuurlijk hebben we in het gastenboek geschreven en de fooienpot gevuld, ook iedereen persoonlijk bedankt voor de prachtige dagen, begeleiding en verwennerij.
Op Zorg en Hoop dingen we af bij een veel te dure taxi, van €3,50 wordt het dan toch €2,50 terug naar Amice. Voor ons natuurlijk een belachelijk laag bedrag, maar voor de inwoners is het vorstelijk! Als je €350 per maand verdient dan is €2,50 voor een ritje van 5 minuten prima.
Bij Amice duiken we het zwembad in en genieten na van onze belevenissen in de jungle. We besluiten te gaan eten bij de Waag aan de Waterkant. Wel wat duurder dan doorgaans maar ook wat Europeser. Alle prijzen van de gerechten staan in $ vermeld en er komt 10% bij op de rekening. Maar we zitten hier heerlijk in de wind en genieten van de rust. Morgen weer een nieuwe dag!