Terug van Kabalebo! Dag 1 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Ruud en Betty Bakker - WaarBenJij.nu Terug van Kabalebo! Dag 1 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Ruud en Betty Bakker - WaarBenJij.nu

Terug van Kabalebo! Dag 1

Door: Betty

Blijf op de hoogte en volg Ruud en Betty

22 Maart 2016 | Suriname, Paramaribo

Lieve allemaal, ik hoop dat jullie allemaal onze belevenissen volgen. Laat maar eens weten wat je er van vind!

Vandaag teruggekeerd uit Kabalebo resort. We zijn daar de afgelopen vier dagen als prins en prinses behandeld. Geweldige verzorging, zorgzaam personeel en prima gidsen.
Vanwege Zika waren er afzeggingen zodat we met een Duits echtpaar de enige gasten waren, terwijl ze voor 54 mensen slaapplaatsen hebben. Voor ons vieren werd heerlijk gekookt met veelal eigen geoogste producten. Ontbijt en diner in buffetvorm en voor onderweg lunchpakketten mee. Geen broodje in een zakje, maar een vakkenbord met 'warm' eten, chips en cake. Alle niet alcoholische dranken de hele dag beschikbaar, hangmatten, zwembad wat in 2014 is aangelegd en prachtige tochten.

Nadat we met een 5-persoons vliegtuig 1 1/4 uur het binnenland ingevlogen waren, werden we persoonlijk verwelkomt met limonade. Nadat we de kamer (met airco tussen 16.00 en 10.00 uur) toegewezen gekregen hadden stond er lunch klaar. Daarna volgde een tocht met boot en een eerste wandeling met gids door de jungle. De prachtigste vlinders, toekans en ara's gezien (blauw-rode en geel-blauwe) en uitleg gekregen over de vele jungle planten. De gevaarlijke naalden van de palm, de waterliaan, de rubberboom, de heilige boom en allerlei geneeskrachtige planten.
Bij terugkomst heerlijk douchen met rivierwater en relaxen in de hangmat tot om 19.30 het avondeten geserveerd werd.
Voor $50 hebben we zelfs internet op 1 apparaat, de inlogcode voeren zij in zodat er geen misbruik gemaakt kan worden en elke dag wijzigen ze de code.

• 23 Maart 2016 - 08:56

Loes:

Super mooi daar in Kabola! Natuur, vogels en resort, echt helemaal te gek.
    Verder lees ik met plezier jullie verhalen. Het is de moeite waard en heel erg leuk om zo mee te leven en een beetje mee te reizen.
    Nog heel veel plezier de komende dagen.

Liefs Loes

• 23 Maart 2016 - 22:18

Mamma Joke:

lieve Betty en Ruud wat een mooie foto's hebben jullie gemaakt ik vind het leuk dat ik jullie reis kan volgen , nog bedankt voor jullie telefoontje en een goede reis naar huis liefs mamma.

• 24 Maart 2016 - 11:33

Erika:

Lieve Betty en Ruud,

Leuk om jullie verslagen met reisbelevenissen te lezen. Ik zou best één van die mooie vogels willen zijn om met jullie mee te vliegen en van de mooie natuur te genieten.
    De foto's maken mij best een beetje jaloers om nu in het natte Nederland te zitten.
    Wat heerlijk om samen zo'n vakantiereis te kunnen doen.
    Geniet nog van de laatste dagen.
    Lieve groet, Erika