Dagje relaxen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Ruud en Betty Bakker - WaarBenJij.nu Dagje relaxen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Ruud en Betty Bakker - WaarBenJij.nu

Dagje relaxen

Door: Betty

Blijf op de hoogte en volg Ruud en Betty

18 Maart 2016 | Suriname, Paramaribo

Na ons jungle-avontuur een dagje rust. Bijzonder om hier weer uitgebreid te kunnen douchen! In Minimi waren we al blij met een straaltje water en deden we er zuinig mee wetende dat de watertank voor meer doeleinden gebruikt moet worden.
In Pikin Slee is zelfs een jaar geen water voorradig geweest en moest alles uit de stad aangevoerd worden per korjaal. Kan je nagaan hoe vaak dat voor 4000 mensen moest zijn.
Aldaar spraken we ook met een Nederlandse vrijwilligster die een groep vrouwen bij elkaar heeft gekregen voor een naai-atelier en zelfs een echt gebouw heeft kunnen bouwen. De opening was voor haar vertrek deze week.
Ook hier bij Amice spreken we de andere gasten met het een na andere mooie verhaal. Een gepensioneerde vlinderaar die met twee maten de jungle in trekt om als vrijwilliger voor onderzoek in NL vlinders te vangen, een gepensioneerde manager die via een vrijwillige organisatie PUM zijn kennis hier in zet, mensen net als wij op vakantie, maar ook mensen op familiebezoek vanwege een belangrijke verjaardag of begrafenis. We zijn bij Amice een grote familie, iedereen stelt zich ook aan elkaar voor en is (meestal) ook geïnteresseerd in jouw verhaal.
Verder de Hermitage Mall bezocht, een prachtig groot winkelcentrum waar de gegoede burgerij shopt. Veel merkkleding waarvan de prijzen in US dollars. Dat is handig ivm de wisselende koers van de SRD (lees: devaluaties).
Veel gedronken, frozen yoghurt gegeten en gerelaxed in de lounge-bar. Ook hier gelukkig een Cambio om even euro's te pinnen en om te wisselen voor Surinaamse Dollars. De koers is inmiddels 1:6. Dus delen we alle SRD prijzen door 6. Dan heb je dus van de warme bakker (ook al Fernandez) 15 donuts voor €5,50.
Nadat we pizza van gisteren gegeten hadden (je gooit hier niets weg!), nog even buiten gezeten en toen lekker vroeg in bed.